Rodanthe Decoratie Webshop voor leuke cadeautjes

Telefoon: 06 28 777 578

Ruilen en Retourneren

Hoe kan ik een product retourneren?
Je bestelling in goede orde ontvangen maar is er toch iets niet helemaal naar wens en wil je het retour sturen? Dat is mogelijk. Zorg er wel voor dat de producten ongeopend, en ongebruikt zijn.
Je kan een bestelling binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retourneren.

Om een product te retour te sturen kan je de volgende stappen doorlopen:
Om je retour zo snel en efficiënt mogelijk te verwerken kun je het herroepingsformulier invullen.
Dit formulier print je uit, vul je in, en voeg je vervolgens toe aan je retourzending.
Je mag het formulier ook per e-mail naar sturen: info@rodanthedecoratie.nl.
Zorg er er voor dat de producten in de originele verpakking zijn verpakt.
Je kan jouw pakket voldoende gefrankeerd via PostNL of DHL retour sturen naar: Rodanthe Decoratie, Bergstraat 27, 5427 EA Boekel. Houd er rekening mee dat retouren voor je eigen rekening zijn. Zorg er daarom altijd voor dat breekbare producten extra goed verpakt zijn. Zodat deze niet kunnen breken of schuiven tijdens het transport.
Zodra je retour in goede orde door ons is ontvangen zullen wij de retourzending zo snel mogelijk verwerken. Nadat de retourzending in ontvangst genomen is zal deze eerst nog door ons gecontroleerd worden. Als alles in orde is zullen wij het bedrag na bevestiging binnen het terugstort termijn van 14 werkdagen terugstorten op je rekening. Rodanthe Decoratie is niet aansprakelijk voor eventuele schade of verlies van je retourzending naar Rodanthe Decoratie. Bewaar daarom dan ook altijd het verzendbewijs van je retourzending.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
Om een retour naar ons te kunnen versturen dient deze te voldoen aan de volgende voorwaarden:

Binnen het zichttermijn van 14 dagen. De producten moeten ongebruikt, onbeschadigd en ongeopend zijn. In de originele staat en indien mogelijk in de originele (fabrieks)verpakking zijn verpakt.
Hoe moet ik mijn producten inpakken voor retour?
Het beste kan je je retourzending in dezelfde doos verpakken zoals je de bestelling hebt ontvangen. Is de doos te beschadigd door transport? Of heb je de verzenddoos al bij het oud papier gedaan? Dan kan je een andere doos gebruiken. Zorg er voor dat de te retourneren producten goed stevig verpakt zijn zodat deze niet kunnen schuiven of breken. Je kan bijvoorbeeld extra vul materiaal gebruiken voor de stevigheid.

Wanneer wordt mijn retour verwerkt?
Zodra je retour door ons is ontvangen zal deze direct worden verwerkt. De retourzending zal worden gecontroleerd of deze aan de retourvoorwaarden voldoet. Als deze aan de retourvoorwaarden voldoet zal deze snel afgerond worden en het bedrag zal dan aan je worden teruggestort.

Producten 14 dagen op zicht.
De 14 dagen bedenktijd gaan in op de dag dat je de bestelling hebt ontvangen. Wordt je bestelling geleverd in delen? Dan gaat de bedenktijd in op de dag dat je je laatste onderdeel van de bestelling ontvangen hebt.

Ruilen van een product.
Heb je een product ontvangen maar wil je deze toch graag omruilen voor een ander product? Dat kan! Houd wel rekening met de gestelde retourvoorwaarden. Anders kunnen we een ruil aanvraag helaas niet in behandeling nemen. Mocht je de te retourneren producten willen ruilen voor iets anders dan kan je het beste een nieuwe bestelling plaatsen en het eerder ontvangen product eventueel retourneren.

Verkeerd product ontvangen?
Ondanks de grote zorgvuldigheid die wij besteden aan het inpakken van je bestellingen kan er altijd iets misgaan. Mocht je een verkeerd product ontvangen hebben, neem dan zo snel mogelijk contact op met Rodanthe Deocratie.
Indien je door een fout van ons het verkeerde product ontvangen hebt dan kan je deze aan ons retour sturen. De kosten hiervan zijn dan uiteraard voor rekening van Rodanthe Decoratie.

Moet ik betalen voor retourneren?
Indien je graag je gehele bestelling, of een deel daarvan, wilt retourneren dan zijn de kosten van de retourzending voor je eigen rekening. Het beste kan je je retourzending versturen via PostNL of DHL. Houd hierbij rekening dat retourzendingen voor je eigen risico zijn. Rodanthe Decoratie is niet aansprakelijk voor beschadigingen of het zoekraken van de retour te sturen producten tijdens het transport. Vraag daarom altijd een traceercode bij het postagentschap. Je kan de retour eventueel nog verzekerd versturen.

Waar kan ik mijn retouren afgeven?
Het makkelijkste is om je retour via PostNL of DHL te retourneren. Vaak zit er een servicepunt bij jouw in de buurt. Je kan bij een PostNL of DHL servicepunt de retour ook meteen voldoende laten frankeren.

Hoe weet ik of mijn pakketje bij jullie aangekomen is?
Als je je pakketje retour gestuurd hebt bewaar dan de trackingcode goed. Via de website van PostNL of DHL kan je zien of je pakketje afgeleverd is. Als het pakketje bij ons aangekomen en verwerkt is krijg je altijd bericht van ons.

Is het pakketje lang onderweg en zie je via de trackingcode dat deze nog niet afgeleverd is? Dan kan je het beste contact opnemen met de vervoerder. Als verzender heb jij namelijk alle informatie die PostNL of DHL nodig heeft voor een correcte afhandeling.

Wat is het retouradres? Je kan een retour pakket retoursturen naar onderstaand adres:
Rodanthe Decoratie Bergstraat 27 5427 EA Boekel
Let op: pakketten niet onder rembours sturen deze worden niet aangenomen !

Om je retour zo snel en efficiënt mogelijk te verwerken kun je het herroepingsformulier invullen. Dit formulier print je uit, vul je in en voeg je vervolgens toe aan je retour. Je mag het formulier ook digitaal invullen en per e-mail toesturen naar info@rodanthedecoratie.nl. Heb je de producten voor retour bij elkaar? Zorg er vervolgens voor dat deze dan goed (liefst in de originele verpakking) verpakt zijn. Je kan je voldoende gefrankeerd retour via PostNL of DHL retour sturen naar: Rodanthe Decoratie, Bergstraat 27, 5427 EA Boekel. Houd er rekening mee dat retouren voor je eigen rekening zijn. Zorg er daarom altijd voor dat breekbare producten extra goed verpakt zijn. Zodat deze niet kunnen breken of schuiven tijdens het transport.

Kan ik mijn retour wijzigen of annuleren?
Indien je na aanmelding van je retour toch besluit om de bestelde producten te houden dan hoef je hier verder niets mee te doen. Zolang wij geen retour hebben ontvangen gaan wij ervan uit dat je helemaal tevreden bent met jouw bestelling.

Als je het aantal te retourneren producten wilt wijzigen dan kan je de producten die je wilt houden uit de retourzending halen. De producten die wij vervolgens ontvangen zullen wij verwerken als een normale retourzending.

Rodanthe logo